Communiceren

COMMUNICEREN

Hieronder een aantal praktijkvoorbeelden van digitale communicatie

De vrijdagmiddagborrel gaat door!

Het is op onze school een gewoonte om de week in informele sfeer af te sluiten. Belangrijk voor het team en je gaat relaxt je weekend in. Dit doen we doormiddel van een VRIMIBO (vrijdagmiddagborrel) In tijden van corona was het niet mogelijk om bij elkaar te komen. Het verzoek kwam van de directie om toch een leuke VRIMIBO te organiseren. In onderstaande ingesloten video vanaf instagram zie je mij de vrijdagmiddagborrel van de Burgerschool in Dokkum digitaal verzorgen. Via een externe geluidskaart kon ik zowel mijn gitaar als stem binnen laten komen in de meeting en omdat ZOOM, in tegenstelling tot teams, waar we normaal meetings in hebben meer dan 8 mensen tegelijk in beeld kan hebben kon iedereen elkaar zien wat bijdroeg aan de feestvreugde en teamspirit die middag.

Bekwaamheidseisen horend bij communicatie

1.1.1 De leerkracht toont aan kennis te hebben van de functie van (onderdelen van) een computer en computernetwerken en de relevante basisbegrippen hierbij.

1.1.2 De leerkracht toont aan kennis te hebben van en de infrastructuur digitale technologie te begrijpen.

1.1.3 De leerkracht toont aan digitale apparaten en besturingssystemen (Windows, OSX en Google/Android) te kunnen gebruiken en software/apps te kunnen beheren.

1.1.4 De leerkracht toont aan verschillende kantoortoepassingen functioneel te gebruiken: tekstverwerkers, presentatiesoftware en spreadsheets; waarvan in ieder geval twee van de drie onderstaande leveranciers:

Microsoft / Office 365

Google Apps

Apple / iCloud

1.1.5 De leerkracht toont aan een internetbrowser en communicatieprogramma’s/apps functioneel te kunnen gebruiken om effectieve samenwerking en communicatie tot stand te brengen.

1.1.6 De leerkracht toont aan veilig om te gaan met computers en met programmatuur voor internet zoals e-mail, tekenen, tekstverwerken en opnemen/bewerken van audio en video.

1.1.7 De leerkracht toont aan diverse vormen van ‘content’ creëren toe te passen door functioneel en creatief gebruik van standaard toepassingen(en) audiovisuele software en communicatiemiddelen.

1.1.8 De leerkracht toont aan verschillende media te gebruiken voor de publicatie van ‘content’.